Halaman

Tuesday 17 February 2009

Moral atau akhlak

Ahaaaaaaa. Ada satu lagi isu yang menarik dapat diulas oleh serindik kali ini.Isu yang tengah hangat dan dah sejuk untuk diperkatakan.Ramai orang politik ketawa dengar cerita ini dan tak kurang juga yang meluat.Seolah-olah isu ini dicipta-cipta .Cipta tak cipta sebenarnya inilah asam garam orang politik. Yang tak ada diada-adakan,yang ada di sorok-sorokkan.

Hal yang demikian inilah yang menjadikan politik murahan berlanjutan untuk mengisi sketsa politik tanah air.

Untuk dikaitkan dengan tajuk cerita serindik ini ialah isu Moral Elizebert Wong wakil rakyat Bukit Lanjan dan isu Akhlak seorang ahli politik bernama Anwar Ibrahim.Orang BN boleh tersenyum bila dengar hal perletakan jawatan wakil rakyat ini.Orang Pakatan Rakyat gelabah mempertahankan isu ini.

Hai Anwar yang YB pertahankan sangat isu itu menyebabkan timbul satu isu pula.Ahaaaaa kalau isu bogel pun nak dipertahankan isu LIWAT macam mana.Hang pikirrrrrrrrrrlah.

Isu ini jika dikaitkan dengan hang memang sahlah hang suka hal-hal sedemikian.Hang pun boleh buat bogel ikut suka hati dan bolehlah liwat ikut suka hati.Haaaa apa nak jawap.Inilah sketsa politik yang tak ada di ada-adakan yang dah ada di sorok-sorokkan dan di nafikan.

Wahai Elizebert letaklah jawatan semoga semua orang puas hati.Individu yang sebarkan gambar tu ada sebabnya.Salah atu sebanya untuk YB letakkan jawatan dan bolehlah SPR buat pilihanraya baru dan ujilah kekuatan parti ,siapa yang kuat.


Begitulah cerita dan ulasan serindik kali ini.

No comments: