Halaman

Sunday 29 June 2008

Politik Sekarang sambungan

Semalam aku ke rumah saudara mara. Mereka masih membicarakan tentang politik sekarang.Bagi aku itu tak penting yang penting aku kata siapa yang mentadbir negara mereka harus bertanggungjawab menguruskan semua keperluan rakyat tiba masa kita berkuasa kita gunakan kuasa itu bila mereka berkuasa mereka harus berhati-hati urusan mereka. Kita hidup di malaysia ini bukan seorang. Kita orang marhan ini hanya dapat bersuara di kedai kopi.Tindakan kita jika keterlaluan silap-silap masuk lokap. Kita serah kan kepada mereka yang berani. Bukan aku tak berani tetapi dah sampai 100 hari negeri selangor di tadbir oleh kerajaan baru air paip di daerah kita tidak bermeter dan kualiti air buruk.Minum air keruh macam air limbah.Ada persatuan tak juga boleh buat apa. ada kerajaan apa yang boleh mereka tolong. Mana orang-orang yang mengangkat sepanduk dulu buatlah sesuatu untuk mengubah keadaan ini pandai angkat sepanduk sahaja apa. Pernah saja bercakap mereka ketawa .Saya kata buat apa buang masa angkat sepanduk jual goreng pisang lagi bagus. Mana ada modal mereka kata.Sekarang mereka angkat sepanduk dapat modalke jual sepanduk. Fikir-fikirlah sendiri.Buat tu buatlah jangan melampau hingga lupa siapa diri ini...... nanti baca lah lagi luahan hati ini.




jika ada komen sila emailkan komen anda ke wahibkesumba@yahoo.com.my

No comments: